رسم یا قانونی غیر اصولی در بیمارستان ها

بیمار و همراهانش با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان در حقیقت خود را به مامن و مرکزی می رسانند که انتظار بهبودی به لحاظ جسمی و روحی دارند. لذا در بدو ورود هرآنچه فرم پذیرش و قبض صندوق باشد را می پذیرند و می پردازند تا بیمارشان سریعتر بستری یا تحت درمان قرار گیرد.

رسم یا قانونی غیر اصولی در بیمارستان ها

 


بیمار و همراهانش با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان در حقیقت خود را به مامن و مرکزی می رسانند که انتظار بهبودی به لحاظ جسمی و روحی دارند. لذا در بدو ورود هرآنچه فرم پذیرش و قبض صندوق باشد را می پذیرند و  می پردازند تا بیمارشان سریعتر بستری یا تحت درمان قرار گیرد.
اما در بین برگه های پذیرش بیمارستان ها فرمی با عنوان "رضایت نامه" وجود دارد که در آن با الفاظ و تعابیر حقوقی بیمار و همراه وی را از هرگونه حق اعتراض و پیگیری حقوقی در مورد نارضایتی از کادر بیمارستان و پزشک معالج و نتیجه درمان ساقط می کند.
این فرم شاید از سوی بسیاری از مردم در هنگام امضا مورد توجه قرار نگیرد ضمن اینکه اعتمادی مناسب میان بیمار و کادر درمان کشورمان وجود دارد اما این حق بیمار است در صورت عدم رضایت از شیوه درمان خود و یا اتفاقاتی همچون فوت یا نقص عضو از سوی همراهانش مورد پیگیری قرار گیرد.
ضمن اینکه کادر پذیرش بدون امضای این فرم و اعتراض مریض یا همراهانش به عدم امضای این رضایت نامه روند پذیرش را بسیار کند و معطل می کنند تا کار به مدیر بخش و رئیس بیمارستان می کشد.
باید اینگونه رفتارهای غیر اخلاقی از روند اداری کشور حذف گردد و معنای حقیقی خدمت تجلی پیدا کند.