قالیباف: معجزه آسیایی درحال شکل گرفتن است

قالیباف: معجزه آسیایی درحال شکل گرفتن است

 


 رئیس مجلس شورای اسلامی رشد و توسعه‌ قاره کهن در سال‌های اخیر را «معجزه آسیایی» نامید و گفت: آسیا الهام‌بخش و سرچشمه اصلی یک نظم بین‌المللی جدید و عادلانه است که برای آن باید به ایده چندجانبه‌گرایی به عنوان یک الگوی همکاری آسیایی متعهد بمانیم.
به گزارش اداره کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه سیزدهیمن نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی که به میزبانی کشور ترکیه و شهر آنتالیا در حال برگزاری است پس از قدردانی از میزبانی مسئولان اجرایی این مجمع، گفت: در حال حاضر جهان در حال سپری کردن دوره‌ای پرچالش است. چالش‌هایی که تنها مربوط به یک کشور، یک منطقه یا یک قاره نیستند، بلکه همه‌ی انسان‌ها را در هر کجای کره‌ی زمین تحت تأثیر قرار می‌دهند. چالش‌هایی همچون تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های همه‌گیر، تروریسم، اشغالگری و تجاوزگری قدرت‌های امپریالیستی، نقض حقوق بشر و مهاجرت. وضعیت امروز جهان به گونه‌ای است که همه‌ ما باید برای حل این چالش‌ها احساس مسئولیت کرده و با همکاری یکدیگر برای ساختن آینده‌ای مشترک تلاش کنیم. انسانیت برای عبور از چالش‌های حال و آینده مسیری جز همبستگی و همکاری در پیش ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه آسیا به جایگاهی در جهان دست یافته است که می‌تواند نقش جدی و مهمی برای حل مشکلات جهانی ایفا کند. در سال‌های اخیر، آسیا از رشد و توسعه‌ی بالایی برخوردار بوده که این واقعیت در حال محقق ساختن «معجزه آسیایی» است.