رونمایی از اطلس نیازهای آموزش و پرورش در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اصفهان

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت:اطلس نیازهای آموزش و پرورش طراحی شده و در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان رونمایی می‌شود.

رونمایی از اطلس نیازهای آموزش و پرورش در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اصفهان


اصفهان -بهروز راعی
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت:اطلس نیازهای آموزش و پرورش طراحی شده و در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان رونمایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان،  دکتر مجتبی ملااحمدی در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره امسال بعد از دو سال که به دلیل شیوع کرونا به صورت مختصر برگزار شد، با حضور
هزار نفر از خیرین و خانواده هایشان و وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استان برگزار می شود، اظهار کرد:رویکرد جشنواره امسال تکمیل پروژه های نیمه تمام است، ضمن اینکه مانند جشنواره‌های گذشته خیرین تعهداتی می‌دهند و از خیرین نیز تجلیل می‏شود.
وی با اشاره به آغاز فعالیت دهمین دوره
هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از آبان ماه سال گذشته، گفت:در این دوره علاوه بر مدرسه سازی، مدرسه یاری نیز در دستور کار هیات مدیره قرار گرفت.تعریف ما از مدرسه یاری این است که مدارسی که ساخته می‏شود نیاز به نگهداری دارد، بر این اساس از خیرین درخواست می کنیم برای نگهداری مدارس مشارکت کنند.
 تعامل سه ضلع اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان
ملااحمدی به تعامل سه ضلع اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان اشاره و تصریح کرد:این تعامل دستاوردهایی به دنبال داشته است.
شش مرتبه حضور وزیر آموزش و پرورش در طول یکسال در استان اصفهان نیز نویدبخش اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و پرورش استان است.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از تدوین اطلس نیازهای آموزش و پرورش اصفهان و رونمایی از آن در روز جشنواره خبر داد و گفت: طراحی سامانه ای برای رصد
پروژه های خیرساز از روز انعقاد تفاهم نامه تا
بهره برداری از مدرسه، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان، تکمیل و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه با استفاده از تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان، کمک در ارائه بزرگترین محموله تجهیزات آموزشی در ابتدای سال تحصیلی، اجرای طرح هر افتتاح یک خیر جدید و جذب خیرین جدید، تدوین طرح سفیران مدرسه ساز و معرفی یک دانش آموز در هر مدرسه به عنوان سفیر مدرسه ساز، تشکیل کارگروه جوانان و تقویت کارگروه بانوان، انعقاد
تفاهم نامه با شهرداری اصفهان برای فضای سبز مدارس از جمله اقدامات این مجمع طی یکسال اخیر است.
عضو جامعه خیرین مدرسه ساز کشور توجه به نهضت هنرستان‌سازی به عنوان یک اولویت و انعقاد تفاهم نامه برای ساخت هنرستان در استان را یادآور شد و افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از سال ۷۸ تاکنون روند رو به رشدی داشته و
هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز اصفهان طی این مدت
۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس ساخته اند و ۲۲۰ هزار دانش آموز در مدارس خیر ساز تحصیل می‏کنند.
وی از رونمایی از طرحی به نام مدارس متری در جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان خبر داد و گفت:بر اساس این طرح خیرین در کنار هم قرار گیرند تا هر کسی به سهم خود برای ساخت مدرسه کمک کند.
در ادامه این نشست مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به جمعیت ۹۲۸ هزار و
۸۰۵ نفری دانش آموزان استان اصفهان در
 ۳ دوره تحصیلی، گفت:از این تعداد حدود ۷۷۸ هزار
دانش آموز در مدارس دولتی و ۱۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.
مهندس مجید نسیمی ، گفت:۱۴.۷۵ درصد
 از کلاس‌های دایر مدارس دولتی استان و
 ۱۷.۵۷ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی استان در مدارس دو نوبته مشغول تحصیل هستند.
نسیمی با اشاره به اینکه به ۲۳۰ مدرسه ۹ کلاسه و یا ۱۸۵ مدرسه ۱۲ کلاسه در استان نیاز داریم افزود:طی سال‌های اخیر ‌۲۲ مدرسه با ۱۷۷ کلاس از مدارس تخلیه فوری با استفاده از محل اعتبارات دولتی و یا با مشارکت خیرین تخریب و بازسازی شده است.
نسیمی با بیان اینکه ۹۴ مدرسه با ۷۳۳ کلاس درس در استان جزو مدارس خطرآفرین است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس درس دستور تخلیه فوری، ۲۱ مدرسه با ۱۵۳ کلاس درس دستور تخلیه و تخریب چند فضا و ۲۷ مدرسه با
 ۲۲۷ کلاس قابل استفاده تا یکسال آینده است.
با اعلام اینکه طی یکسال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در زمینه تعمیر و تجهیز مدارس استان هزینه شده، تصریح کرد: تامین تجهیزات تخصصی ویژه هنرستان‌های فنی و مراکز کاردانش، تامین تجهیزات مربوط به سیستم‌های هوشمندسازی مدارس، تامین تجهیزات مربوط به کلاس‌های آزمایشگاهی از جمله این هزینه‌ها بوده است.
 در شهر اصفهان و مناطق مهاجرپذیر بیشترین کمبود مدرسه را داریم
در ادامه، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی  به تعامل خوبی میان اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان اشاره کرد و تاکید کرد نتیجه این فرایند، رشد بیش از دو برابری ساخت مدارس خیرساز در استان بوده است.
محمدرضا ابراهیمی،با بیان اینکه در شهر اصفهان و مناطق مهاجرپذیر بیشترین کمبود مدرسه را داریم، گفت: در برخی روستاها مدرسه داریم، ولی دانش آموز نداریم چون به اصفهان مهاجرت کرده‌اند و باعث شده در اصفهان و شهرهای جدید و اقماری کمبود مدرسه داشته باشیم.
وی با اشاره به تحصیل یک میلیون دانش آموز در استان، گفت: وضعیت مدارس شهر اصفهان بحرانی‌تر از سایر نقاط است، چراکه هر سال مهاجرانی به اصفهان و شهرهای بزرگ داریم، به همین دلیل عموم مدارس دو نوبته در شهر اصفهان و مرکز شهر و نیز شهرک‌های اقماری و شهرهای جدید مثل بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر است.
وی با بیان اینکه در مناطق مهاجرپذیر نیاز به مدرسه داریم،خ تصریح کرد:در برخی روستاها مدرسه داریم، ولی دانش آموز نداریم چون به اصفهان مهاجرت کرده‌اند و باعث شده در اصفهان و شهرهای جدید و اقماری کمبود مدرسه داشته باشیم.
 وی درباره شناسایی نزدیک ۷ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان گفت:در حال بررسی و جمع بندی هستیم تا تعداد دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم.ضمن اینکه در حال تهیه طرحی هستیم تا هیچ دانش آموزی در سن تحصیل از نعمت تحصیل محروم نماند.همچنین در حال تلاش هستیم تا به دلیل آلودگی هوا دانش‏آموزان دوباره در فضای آنلاین قرار نگیرند.