شهردار تبریز: سرعت عمل اکیپ‌های محلول‌پاشی تا چند روز آینده بیشتر می‌شود

شهردار تبریز: سرعت عمل اکیپ‌های محلول‌پاشی تا چند روز آینده بیشتر می‌شود

شهردار تبریز از ارزیابی و رفع نقاط ضعف در سرعت عمل اکیپ های محلول پاشی توسط معاونت خدمات شهری و اجرایی خبر داد و گفت: سرعت عملیات محلول پاشی طی روزهای آینده تقویت و بیشتر می شود.
به گزارش مهر، یعقوب هوشیار با بیان اینکه طراحی و اجرای طرح محلول پاشی جای هیچ نقدی ندارد، حذف نمک پاشی را گامی مؤثر در راستای سلامتی شهروندان و حفظ محیط زیست شهر تبریز قلمداد کرد.
وی در عین حال از ارزیابی و رفع نقاط ضعف اجرای طرح محلول پاشی خبر داد و افزود:به کارشناسان مربوطه دستور داده شده تا در اسرع وقت نسبت به ارزیابی و رفع نقاط ضعف سه مرحله پاشش این محلول اقدام کنند.شهردار تبریز ضمن دعوت شهروندان به صبر و حوصله بیشتر به هنگام بارش برف، ابراز امیدواری کرد که اکیپ‌های خدمات شهری شهرداری طی روزهای آینده بتوانند بدون کمترین ایراد نسبت به برفروبی و محلول پاشی اقدام کنند.وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارهای هواشناسی، تأخیر در انجام سفرهای درون شهری را از جمله راهکارهای مقابله با خطرات ناشی از بارش برف دانست و گفت:شهروندان عزیز می‌توانند در چنین مواقعی برای سفرهای ضروری خود از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
هوشیار با بیان اینکه توپوگرافی شهر تبریز بخصوص در منطقه شرق شهر خاص است و هنگام بارش برف شهروندان این مناطق دچار مشکل می‌شوند، از تقویت و تجهیز سیستم برفروبی و محلول پاشی در این مناطق طی روزهای آینده خبر داد.
وی با اشاره به وجود نقاط ضعف حتی در برفروبی و بازگشایی معابر در سال‌های گذشته که با روش نمک پاشی انجام می‌شد علت آن را حجم زیاد بارش برف دانست و افزود:این نوع نقدها ربطی به روش جدید
محلول پاشی ندارد بلکه مشکل اصلی در سرعت عمل است که در روزهای آینده تقویت می‌شود.