مکان های گردشگری گیلان-تالش

یکی دیگر از نقاط دیدنی و مناطق تفریحی و گردشگری گیلان و شهرستان تالش «پارک جنگلی گیسوم» است. مسیری زیبا و دیدنی که درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد.

قسمت نهم
  پارک جنگلی گیسوم
یکی دیگر از نقاط دیدنی و مناطق تفریحی و گردشگری گیلان و شهرستان تالش «پارک جنگلی گیسوم» است. مسیری زیبا و دیدنی که درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل
هر بیننده‌ای را با خود می‌برد.
گیسوم، یک منطقه گردشگری – ساحلی فوق العاده زیبا و بی‌نظیر از توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش در استان گیلان در ایران است، این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده به ساحل دریای خزر متصل می‌شود. جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت می‌کند.
جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم می‌رسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسوم‌گردی را صد چندان می‌کند و چشم شما را به روی یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری گیلان باز می‌کند. تالش، یکی از نقاط کمتر شناخته شده خطه شمال است که آن‌جا را باید بی شک، یکی از مقصدهای فوق العاده و بکر گردشگری ایران و از جمله زیباترین بهترین جاهای دیدنی و گردشگری گیلان دانست.
درختان زیبا و سر به فلک کشیده پارک جنگلی گیسوم، تونلی را برای شما در جاده خلق می‌کند که حتی در روزهای آخر پاییز و اوایل زمستان نیز، لوکیشن‌های بی‌نظیر برخی از فیلم‌های نوستالژیک را به ذهن می‌آورد. در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد.
جنگل گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم‌انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌کند، این پارک با امکاناتی نظیر پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، مسیرهای پیاده روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران است.
 ییلاق سوباتان
«سوباتان» یکی از زیباترین جاهای تفریحی گیلان و ایران است. ییلاقی معروف با دشت‌های وسیع، مراتع سرسبز و دره‌های زیبا. سوباتان جایی است که تا چشم کار می‌کند سر سبزی است و گله‌های وحشی اسب و دام‌هایی که برای چَرا آمده‌اند.
بعد از همه این‌ها، کلبه‌های چوبی «خانواده‌های لیساری» است که بهار و تابستان را در آن می‌گذرانند. در سوباتان و در مسیر آبشار آن بازاری محلی بر سر راهتان است که می‌توانید در یکی از رستوران‌هایش بره کباب، کباب بریان و غذاهای محلی میل کنید.
ادامه دارد...
 مجله كوروش