آلرژی فصلی یا کووید۱۹؟!

ما در شرایط خاصی قرار داریم؛ شرایطی که در آن برخی از اعضای ستاد مقابله با کروناویروس، گاهی عنوان می کنند که فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آلرژی فصلی نداریم و هر علامتی را باید ابتلا به ویروس کرونا تلقی کرد، اما همین امر، مشکلات زیادی برای افرادی پیش آورده هر سال در اوایل بهار، آلرژی فصلی شان عوود می کند. اما دوسال است که این افراد باید برای ثابت کردن این مشکل همیشگی خود متحمل انواع هزینه ها شوند تا دیگران اطمینان حاصل کنند که سرفه ها و گرفتگی صدای این عضو خانواده، این همکار و همسایه و... به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ نیست و اما این افرادی که دچار آلرژی های فصلی هستند برای کم کردن علائم خود چه باید بکنند تا کمتر در مضان اتهام! قرار گیرند؟

آلرژی فصلی یا کووید۱۹؟!

ما در شرایط خاصی قرار داریم؛ شرایطی که در آن برخی از اعضای ستاد مقابله با کروناویروس، گاهی عنوان می کنند که فعلا چیزی به نام سرماخوردگی و آلرژی فصلی نداریم و هر علامتی را باید ابتلا به ویروس کرونا تلقی کرد، اما همین امر، مشکلات زیادی برای افرادی پیش آورده هر سال در اوایل بهار، آلرژی فصلی شان عوود می کند. اما دوسال است که این افراد باید برای ثابت کردن این مشکل همیشگی خود متحمل انواع هزینه ها شوند تا دیگران اطمینان حاصل کنند که سرفه ها و گرفتگی صدای این عضو خانواده، این همکار و همسایه و... به دلیل ابتلا به کووید 19 نیست و اما این افرادی که دچار آلرژی های فصلی هستند برای کم کردن علائم خود چه باید بکنند تا کمتر در مضان اتهام! قرار گیرند؟  
اما اول بیائید روشن کنیم آلرژی چیست و چگونه به وجود می‌آید؟ در واقع گرم شدن هوا و افزایش گرده‌های گل و گیاه برای افراد مبتلا به 
«تب یونجه» آغاز مصیبت است‌. «تب یونجه» عارضه‌ای ناخوشایند شامل آبریزش بینی، خارش گلو و سردرد است. عوارض تب یونجه برای حدود یک‌پنجم جمعیت جهان که به این عارضه دچارند، رخ می‌دهد. 
اما خوشبختانه پیش از آن‌که اوضاع رو به وخامت بگذارد، می‌توان از شیوه‌ها و وسایلی برای جلوگیری از سخت‌ترین عوارض تب یونجه استفاده کرد.
خود را از قبل آماده کنید: داروهای خود را یک یا دوهفته پیش از آغاز فصل تب یونجه آغاز کنید. اگر مبتلایان به تب یونجه از نخستین حمله شدید آن اجتناب کنند، در مجموع فصل را راحت‌تر پشت سر خواهند گذاشت.
مبتلایان به تب یونجه- آلرژی فصلی- می‌توانند هنگام خروج از خانه، علاوه بر دارو از مواد بازدارنده مثل کرم و روغن که زیر بینی مالیده می‌شود، استفاده کننند. اغلب ترکیبی از محصولات ضد تب یونجه مثل قرص‌های آنتی هیستامین، روغن و اسپری‌های بینی خوب جواب می‌دهد. در بیشتر موارد، داروهای آنتی هیستامین موثرترین راه جلوگیری از بروز عوارض آلرژی فصلی است. این‌ داروها میزان ترشح هیستامین را داخل سلول‌های بینی هنگام ورود گرده متوقف می‌کنند.
چگونه می‌توان از شدت علائم کاست؟ماندن در خانه و بستن درها و پنجره‌ها از ورود گرده به داخل جلوگیری و به مبتلایان به آلرژی فصلی کمک می‌کند.هنگام ورود به خانه لباس‌تان را عوض کرده و آن‌را با یک پارچه نم‌دار پاک کنید تا گرده‌های گل از آن زدوده شود.اگر باید از خانه خارج شوید، از ماسک صورت استفاده کنید تا جلوی ورود گرده به بینی‌ را بگیرد. استفاده از عینک آفتابی نیز از نفوذ گرده به درون چشم‌ها جلوگیری می‌کند. درها و پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه هوای داخل خودرو را هنگام رانندگی روشن کنید.
یک گزینه دیگر تعویض بالش است. بالش‌های پر‌شده از مواد طبیعی مثل پر می‌تواند موجب خارش و تحریک پوست، چشم و بینی شود و در برخی موارد، علائم آلرژی را تشدید می‌کند.