صدور کارت بانکی جدید برای یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بازنشسته

فرصت ۵ ماهه برای مراجعه به بانک؛

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کارت‌های جدید بانکی عکس‌دار بازنشستگان عزیز این صندوق با همکاری بانک صادرات به سرعت درحال صدور و ارسال به کلیه استان‌ها جهت ارائه به ذینفعان محترم است.

صدور کارت بانکی جدید برای یک میلیون  و ۲۳۰ هزار نفر بازنشسته


مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کارت‌های جدید بانکی عکس‌دار بازنشستگان عزیز این صندوق با همکاری بانک صادرات به سرعت درحال صدور و ارسال به کلیه استان‌ها جهت ارائه به ذینفعان محترم است.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،
علی خدامی با اعلام این مطلب اظهارداشت: با توجه به اتمام صدور و ارسال کارت‌های جدید در ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور، بازنشستگان تحت پوشش صندوق می‌توانند  به مدت ۵ماه برای دریافت کارت‌های خود به شعبه بانک صادراتی که در آن برای دریافت حقوق بازنشستگی حساب بانکی افتتاح کردند مراجعه و کارت بانکی جدید و عکس‌دار خود را تحویل بگیرند.
وی با اشاره به اینکه عملیات صدور کارت برای یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر از بازنشستگان این صندوق در حال انجام است، گفت: کارت‌های جدید بانکی برای شعب بانک صادرات در استان‌های که چاپ کارت به اتمام رسیده ارسال شده است.
او افزود: برای آن دسته از بازنشستگانی که استان شعبه افتتاح حساب بانکی با استان سکونت و محل زندگی آن‌ها در حال حاضر متفاوت است، پس از اتمام مرحله چاپ و ارسال کلیه کارت‌های بانکی در سراسر کشور، سامانه‌ای طراحی و در دسترس قرار خواهد گرفت تا این گروه از بازنشستگان محترم با مراجعه به سامانه، شعبه افتتاح حساب خود را تغییر دهند. بدیهی است پس از ارسال مجدد کارت و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، این گروه از عزیزان می‌توانند با مراجعه به شعبه انتخابی خود در سامانه، کارت بانکی عکسدار را دریافت کنند.
خدامی همچنین بیان کرد: به محض صدور کارت از سوی بانک صادرات ایران و ارسال به شعب استان‌های باقیمانده، موضوع از طریق پیامک به اطلاع بازنشستگان آن استان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه «در ابتدای مذاکرات بین بانک و صندوق بازنشستگی مهلت تحویل کارت‌های جدید سه هفته تعیین شده بود» گفت: با توجه به لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا این مدت به ۵ ماه تغییر پیدا کرده است، بنابراین از تمامی بازنشستگان محترمی که پیامک تحویل کارت بانکی دریافت کرده‌اند درخواست می‌کنیم با برنامه‌ریزی و بدون هیچگونه عجله، در زمان مناسب اقدام به دریافت کارت بانکی خود کنند.
خدامی با اشاره به نکاتی که ضروری است از سوی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق مورد توجه قرار گیرد گفت: تمام کارت‌های صادره با فرمت جدید همانند هر کارت جدید صادر شده از بانک، «غیرفعال» است و باید در زمان دریافت کارت از شعب عامل بانک صادرات درخواست فعالسازی کارت صورت پذیرد.
وی مهلت دریافت کارت‌های بانکی توسط بازنشستگان از زمان ارسال به شعب بانک صادرات را «۵ماه» عنوان کرد و افزود: بازنشستگان و وظیفه بگیران محترم باید به شعبه بانکی که جهت دریافت حقوق بازنشستگی در آن افتتاح حساب کرده بودند، مراجعه و نسبت به دریافت کارت بانکی جدید خود اقدام کنند.
او با تاکید بر اینکه هزینه صدور کارت بانکی عکس دار جدید براساس توافق صورت گرفته با بانک صادرات بر عهده بانک عامل است، گفت: بنابراین بازنشستگان در زمان دریافت و فعال‌سازی کارت جدید از پرداخت هرگونه وجه به شعب بانک عامل خودداری کنند.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «تمامی بازنشستگان زیرپوشش صندوق در زمان دریافت کارت بانکی جدید، شماره تلفن همراه خود را به شعبه بانک اعلام کنند» تصریح کرد: پس از اتمام مهلت ۵ماهه، کارت‌های بانکی جدید بازنشستگان به ستاد مرکزی بانک صادرات عودت داده می‌شود و پس از یک هفته کاری نیز کلیه کارت‌های عودت داده شده با سازوکار جدید برای ذینفعان ارسال خواهد شد.
خدامی با اشاره به اقدام مورد نیاز در صورت مفقود شدن کارت‌های جدید، گفت: براساس توافق انجام شده، فرآیند چاپ مجدد کارت‌های مفقودی بازنشستگان و صدور کارت جدید برای بازنشستگان جدید صندوق بازنشستگی کشوری «در دی ماه
هر سال» انجام می‌شود، بنابراین لازم و ضروری است تا بازنشستگان نسبت به حفاظت از کارت‌های صادره جدید توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورت نیاز به صدور کارت جدید و تا زمان تحویل کارت‌های عکسدار جدید، بازنشستگان عزیز درخواست کننده، می‌توانند با کارت‌های معمول موجود در بانک صادرات، صرفا خدمات بانکی خود را به شکل استاندارد دریافت کنند.
وی همچنین عنوان کرد: تغییر شماره کارت‌های جدید و قدیم که به طور معمول در هنگام تعویض کارت بانکی صورت می‌گیرد، هیچگونه اخلالی در واریز حقوق بازنشستگان بدلیل بهره برداری از شماره حساب این عزیزان ایجاد نخواهد کرد.