بی‌عرضگی در حل مشکلات نتیجه پشت کردن به سنت‌های الهی است

قالیباف:

بی‌عرضگی در حل مشکلات نتیجه پشت کردن به سنت‌های الهی است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شاهد بی‌عرضگی در اداره کشور و ناراحتی مردم هستیم، به این دلیل است که به سنت‌های الهی پشت کردیم و در اقتصاد و سیاست می‌خواهیم زمینی عمل کنیم.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تحولاتی که انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته و نیز دوران مبارزات نهضت ۱۵ خرداد پشت سر گذاشته است، گفت: در دوران نهضت امام خمینی (ره) همه پارامترهای مادی نشان می‌داد که اساساً انقلاب نباید پیروز می‌شد و از همان روزهای نخست نهضت، از امام (ره) می‌پرسیدند که با کدام طرفدار و با کدام سرباز و با کدام امکانات می‌خواهید قیام کنید؟ درحالی که گفتار و رفتار امام حاکی از اعتماد و اعتقاد حقیقی ایشان به خدا و سنت‌های الهی بود و در حقیقت از همان نقطه، اتکا به فرهنک جهاد و شهادت جزئی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی شد.
قالیباف با اشاره به روزهای آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی رزمندگان و مردم مقابل دشمن بعثی در مناطق مختلف خوزستان، اظهار داشت: در آن روزها، نه تنها کلاشنیکف نداشتیم، بلکه حتی اسلحه «ژ -۳» نیز بسیار کم بود و مدافعان این کشور فقط با اسلحه «ام. یک» و یا «برنو» مقابل لشکریان صدام ایستادند.
وی بیان کرد: در چنان شرایطی بود که رزمندگان و مجاهدان از مسیر خدا و دفاع در برابر دشمن پا پس نکشیدند و خدا به سبب این مجاهدت‌ها و صبر در آن سختی‌ها، به ملت ایران پیروزی در جنگ و منزلت و عزت عطا کرد.قالیباف اضافه کرد: امروز اگر بقای جمهوری اسلامی را شاهد هستیم به این دلیل است که در برهه‌های مختلف به خصوص دوران دفاع مقدس با اتکا به سنت‌های الهی حرکت کرده ایم.
وی با بیان اینکه سنت‌های الهی طبق آیه قرآن نه تبدیل می‌شود و نه تحویل، تصریح کرد: همان سنت‌ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه‌ها باید به همان سنت‌ها اتکا کرد.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از سویی شاهد بی‌عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم بودیم، به این دلیل است که به سنت‌های الهی پشت کردیم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری و… می‌خواهیم زمینی عمل کنیم.