شیب نزولی کرونا را جدی نگیریم

پس از فوت هزاران بیماران کرونایی و قربانی گرفتن از کادر درمان در پیک پنجم، شاهد روند نزولی فوت شدگان و تعداد مبتلایان هستیم.

شیب نزولی کرونا را  جدی نگیریم

پس از فوت هزاران بیماران کرونایی و قربانی گرفتن از کادر درمان در پیک پنجم، شاهد روند نزولی فوت شدگان و تعداد مبتلایان هستیم.
البته بخشی از این موضوع مرتبط با واکسیناسیون گسترده و سریع رده های سنی بود و باید این روند ادامه یابد تا علاوه بر قطع زنجیره ابتلا،اقشار مختلف مردم ایمنی بیشتری در برابر این ویروس داشته باشند.
اما مسئله اصلی اینجاست که ما طی پنج پیکی که پشت سر گذاشته ایم همواره در برابر کرونا غافلگیر شده ایم و این مسئله باز می گردد به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نوعی عادی پنداری شرایط از سوی مردم و مسئولان.
 طبق تجربه ای که از سرگذراندیم در پایان هر پیک با کاهش آمارها باردیگر سفرها شروع می شود، حضور مردم در بازارها و پاساژها و مراکز سرپوشیده افزایش می یابد و رفت و آمدها در مترو و حمل و نقل عمومی بدون رعایت ماسک و نکات بهداشتی عادی می گردد.
نجات از این دام کرونا اگرچه به ادامه واکسیناسیون بستگی دارد اما رعایت نکات بهداشتی تضمین کننده سلامت افراد جامعه می باشد. باید به این درک برسیم که بیماری همه ما را درگیر کرده و از بسیاری از خانواده ها قربانی گرفته است و در هر پیک هزاران خانواده داغدار شده اند.
باید خودمان به فکر نجات باشیم چراکه همچنان این ویروس سلامتی مردم جهان را گروگان گرفته و باید با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خود را در برابرش مصون کنیم.
اگر چنین نکنیم باید باردیگر منتظر پیک های ششم و هفتم و... باشیم.فقط فراموش نکنیم که با هر پیک واوج گیری کرونا باید جان های فراوانی را قربانی کنیم.