هشدار یونیسف: گرسنگی جان یک میلیون کودک افغان را تهدید می‌کند

هشدار یونیسف: گرسنگی جان یک میلیون کودک افغان را تهدید می‌کند



مقام های دولت موقت، کشورهای عضو سازمان ملل، اهداکنندگان و سازمان های بشردوستانه باید با هم و بی درنگ برای جلوگیری از وخامت بحران انسان به نفع بقای کودکان در افغانستان اقدام کنند.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که گرسنگی و سوءتغذیه جان یک میلیون کودک افغان را تهدید می کند و بدون اتخاذ اقدامات لازم، ممکن است این تعداد جانشان را از دست بدهند.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای یونیسف، «عمر عبدی» معاون مدیر اجرایی یونیسف در پایان سفر چهار روزه خود به افغانستان و پاکستان بر لزوم اقدام فوری برای برآورده شدن نیازهای ضروری کودکان در این دو کشور تاکید کرد.
وی در حالی وارد افغانستان شد که بحران شدید سلامتی و سوءتغذیه، جان کودکان این کشور را به شدت تهدید می کند.
وی از نزدیک بسیاری از کودکان افغان را دید که از سوءتغذیه شدید رنج می برند و در شرایط تهدیدکننده جانی قرار دارند.
شیوع بالای سرخک و اسهال شدید، وضعیت را بغرنج تر کرده و کودکان را درمعرض خطر بالاتری قرار داده است.
عبدی در جریان دیدار با مقام های دولت موقت افغانستان در کابل تاکید کرد کودکان به مراقبت های بهداشتی اولیه، ایمن سازی، تغذیه، آب، بهداشت و خدمات محافظت از کودکان، نیاز مبرم دارند.
وی خواستار ازسرگیری کمپین های واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و کووید شد تا به محافظت از کودکان و جوامع از بیماری های قابل پیشگیری با واکسیناسیون کمک شود.وی افزود: مقام های دولت موقت، کشورهای عضو سازمان ملل، اهداکنندگان و سازمان های بشردوستانه باید با هم و بی درنگ برای جلوگیری از وخامت بحران انسان به نفع بقای کودکان در افغانستان اقدام کنند.