درنخستین روز از هفته‏ی استاندارد؛ دیدار کارکنان استاندارد با امام جمعه یزد انجام شد

درنخستین روز از هفته‏ی استاندارد؛ دیدار کارکنان استاندارد با امام جمعه یزد انجام شد

يزد-اکبر خیرخواه
درنخستین روز از هفته ی استاندارد، کارکنان اداره کل استاندارد  استان یزد ، با آیت الله ناصری یزدی، نماینده مقام معظم رهبری و  امام جمعه یزد دیدار کردند.
ناصری یزدی در این دیدار گفت: کارکنان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد با توجه به کمبود منابع مالی و انسانی، کارهای گسترده و سختی را انجام می‏دهند، که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خطاب به حاضرین افزود:شما کارکنان براساس شرح وظایفی که قانون برایتان مشخص کرده است در تامین سلامتی و ایمنی به ویژه در حوزه ی غذایی مردم و جامعه نقش مهمی را ایفا می‏نمائید ،بنابراین از شماها انتظارمی‏رود که با خدا و مردم صادق و رو راست باشید تا آثار مثبت آن را در کار و زندگی‏های خود نظاره‏گرباشید.
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: از شما عزیزان می‏خواهم در بازرسی‏ها و کنترل کیفیت کالاها و خدمات تولیدی استان، تیز بین و حساس باشید،دقت کارکنان استاندارد یزد در اموری که درحیطه استاندارد در استان جاری و ساری هست ،از بروز خسارت های احتمالی به دولت
و کشور جلوگیری می کند و سبب حفظ منافع شخصی و ملی می‏گردد.
امام جمعه یزد تاکید کرد:شعارامسال با عنوان تولید، پشتیبانی‏ها و مانع زدایی‏ها، چراغ راه و الگوی بسیار خوبی است، بنابراین سعی کنید انجام وظایفتان برای رضای الهی و خدمت به مردم باشد،که در این صورت الگوسازی شده و کوتاهی در کارها کمتر می‏شود.
ناصری یزدی گفت:در روند تولید، مسئولین کنترل کیفیت دارای نقش مهمی هستند، این افرادباتوجه به این که نمایندگان اداره کل استاندارد استان یزددرواحدهای تولیدی هستند، باید متعهد به مردم و تولید باشند
و در صورتی که جدی و دقیق عمل نمایند،ضمن این که از تولید بی کیفیت جلوگیری می شود، توسعه ی پایدار را نیز در پی خواهد داشت.
وی افزود:در امر واردات باید دقت عمل بیشتری به خرج داده شود،چرا که در بعضی از موارد ملاحظه می‏شود ، علی‏رغم این که امکان تولید بسیاری از کالاها در کشور وجود دارد، کالاهای بی کیفیت و غیر ضرور نیز وارد کشور می‏شود.
ناصری یزدی در پایان گفت:تولیدکنندگان داخلی با ارائه کالاهای استاندارد و با کیفیت میتوانند بخش اعظمی از بازارهای بین المللی را در اختیار خود داشته باشند. مقوله صادرات دارای اهمیتی ویژه ای است،چرا که در کنار این حرکت ،ارز و نقدینگی وارد کشورشده و گردش چرخ‏های اقتصادی با سرعت بیشتری انجام می‏شود.