قیمت خرید سیب ۳۰ درصد کاهش یافت

قیمت خرید سیب ۳۰ درصد کاهش یافت


نایب رئیس اتحادیه باغداران کشور اظهار داشت: اولویت خرید سیب درختی برای امارات متحده عربی، محصول ایرانی است اما برخی سیاسی‌بازی‌ها باعث شد تا بازار این کشور از حالت رقابتی خارج و بیشتر سیاسی شود.
مجتبی شادلو در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دلایل باد کردن سیب درختی روی دست باغداران، گفت: من این شرایط را پیش‌‍‌‌بینی می‌کردم و برای پیشگیری از آن هشدارهای لازم را به مسئولان مربوطه دادم اما متاسفانه گوشی برای شنیدن پیدا نکردم.
وی بابیان اینکه همواره فرصت 50 درصدی صادرات محصولات باغی وجود دارد، گفت: در چند ماه اخیر هزینه تولید از قیمت سبد پلاستیکی تا هزینه حمل و نقل و کاغذ گراف چند برابری شده است. قیمت سبد پلاستیکی که توانایی حمل 12 کیلو بار را داشته باشد 20 هزار تومان شد.
نایب رئیس اتحادیه باغداران، با اشاره به کاهش قیمت خرید سیب از باغداران، تصریح کرد: همانگونه که اشاره کردم هزینه تولید چند برابری شد اما از سوی دیگر قیمت خرید محصول نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است. مشاهده کنید در این معادله چگونه زحمت باغدار و سرمایه ملی که می‌تواند ارزآور و اعتبار صادراتی باشد به‌راحتی پایمال شد.  
 این فعال اقتصادی با اشاره به افزایش تولید سیب در سال جاری گفت: تولید امسال 4 میلیون تن برآورده شده است که من بر این باورم میزان تولید بیش از این است.