یوزها همچنان در صدر

تماشای حساس ترین بازی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر از تلویزیون و در مصاف با رقیب دیرینه ای که در بدترین روزمان هم معمولا برابرش نتیجه قابل قبولی گرفته ایم. سکوهای کماکان خالی از جمعیت پرشور در ورزشگاه آزادی که زهر میزبانی را از تیم ملی گرفته حسابی توی ذوق می زند.



 تماشای حساس ترین بازی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر از تلویزیون و در مصاف با رقیب دیرینه ای که در بدترین روزمان هم معمولا برابرش نتیجه  قابل قبولی گرفته ایم. سکوهای کماکان خالی از جمعیت پرشور در ورزشگاه آزادی که زهر میزبانی را از تیم ملی گرفته حسابی توی ذوق می زند.
  یک نیمه محتاط و محافظه کار، نمایشی بود دور از انتظار  برای یکی از بهترین و پرمهره ترین تیمهای ملی تمامی ادوار، آن هم در برابر کره ای که ستارگان تاثیرگذارش بیش از هر چیز نگران ساق پاهایشان بودند تا خلق موقعیت.
گل زودهنگام سون هیونگ مین در نیمه دوم روی غفلت خط دفاعی ما جزو معدود حرکات مفیدی بود که از فوق ستاره تاتنهام شاهد بودیم.
 گلی که ملی پوشان را از لاک احتیاط بیرون آورد و چه خوب که در یک ربع پایانی بازی وارد دروازه نشد و غیر قابل جبران.
میل به هجوم و تسلط بر بازی از سوی ملی پوشان تا زمان به
ثمر رسیدن گل تساوی گواهی ست بر این واقعیت که می بایست در برابر این کره از همان ابتدا تهاجمی ظاهر می شدیم و چه بسا در همان نیمه اول دست پیش را می گرفتیم.
 باز جای شکرش باقی ست به لطف تلاش همه ملی پوشان بازی باخته را به تساوی کشاندیم و می ماند افسوس لرزش دوباره تیرک دروازه کره که دستمان را از پیروزی کوتاه کرد.
  در روزی که می توانستیم نمایش بهتری از تیم ملی شاهد باشیم باید به لحظه کلیدی بازی نیز اشاره ای کرد. شوت دیدنی سعید عزت اللهی که به تیرک دروازه برخورد کرد نشان داد چقدر تا فتح دروازه سنگربان نه چندان مطمئن کره نزدیکیم و پیامدش شد همکاری دیدنی سردار و جهانبخش و گل تساوی بخش.
  از مهار حیاتی لحظه پایانی بیرانوند نیز نباید بی تفاوت گذشت که مانع شد کره ای ها در یکی از ضعیف ترین روزهایشان با سه امتیاز زمین را ترک کنند. در روزی که مدافعان روز درخشانشان نبود، دو هافبک
میانی مان عملکرد قابل قبولی داشتند. عزت اللهی پرتلاش در دفاع، جنگنده در میانه میدان  و یک شوت درجه یک. همچنین احمد نوراللهی که از آن نوع فوتبالیست هایی است که بازی اش زیاد به چشم نمی آید اما کاملا در خدمت تیم است و در بازی با کره نیز نمره قبولی گرفت. و بالاخره  خط آتش مان که مانند همیشه زهردار بود و با وجود طارمی، آزمون و جهانبخش خط دفاع کره را به دفعات آزار داد.
  برخلاف سه بازی گذشته کادر فنی در تعویض ها  نیز محتاط عمل کرد و قائدی و سرلک بسیار دیر به میدان آمدند. تعویض هایی که بهتر بود زودتر صورت میگرفت.
سه برد یک تساوی و قله گروه همچنان در تصرف یوزهاست. صد البته نباید کار را تمام شده دانست. عاری از ایراد نبودیم و امید است در ادامه راه با رفع نقاط ضعف توسط کادر فنی و  دریکی از هموارترین مسیرهای صعود به جام جهانی با اقتدار راهی قطر شویم.
 به امید آن روز.