"بازار فقرا" جهت نابودی پرندگان مهاجر؟!

دیدن تصاویر شکستن و گره زدن بال پرندگان مهاجر و سلاخی کردن آنها روی تخته بازار پرنده فروشان واقعاً دردناک است. پرندگانی که برای گذران زمستان به تالاب های شمالی ایران آمده اند ومیهمان ما هستند،غافل از اینکه اینجا مسلخگاهشان خواهد بود و دیگر روی بهار بعدی را نخواهند دید!.

"بازار فقرا" جهت نابودی پرندگان مهاجر؟!

 

 


دیدن تصاویر شکستن و گره زدن بال پرندگان مهاجر و سلاخی کردن آنها روی تخته بازار پرنده فروشان واقعاً دردناک است. پرندگانی که برای گذران زمستان به تالاب های شمالی ایران
آمده اند ومیهمان ما هستند،غافل از اینکه اینجا مسلخگاهشان خواهد بود و دیگر روی بهار بعدی را نخواهند دید!.
متاسفانه بازار فروش پرندگان وحشی در فریدون کنار که به پشتوانه حمایت از معیشت اقشار ضعیف تشکیل شده و به "بازار فقرا" معروف است، امروز تبدیل به کشتارگاهی شده است که هیچ رحمی به پرندگان مهاجر
نمی کنند و از غاز و مرغابی های وحشی گرفته تا قوهای بزرگ مهاجر را با دام های هوایی و دریایی اسیر می کنند و طرق مختلف زنده یا مرده آنها را خرید و فروش می کنند.
جالب اینجاست که این بازار هیچ کمکی به فقر زدایی نمی کند و عملاً فروشندگان و خریداران این بازار کسانی هستند که از تمکن مالی خوبی برخوردارند. به گفته فعالان محیط زیست در استان های شمالی امروز
دامگاه های موجود در تالاب ها بین 30 تا 50 میلیون تومان به افراد کرایه داده می شود. پس کسانی که چنین پولی را برای دامگاه می دهند فقیر نیستند.
همچنین وقتی یک مرغابی وحشی بین 350 تا 700 هزار تومان فروخته می شود، پس خریداران این بازار نیز از اقشار فقیر جامعه نخواهند بود.
چندی پیش بود که از یک انبار در شمال کشور بیش 40 قوی سفید زنده کشف شد که هرکدام بین 25 تا 30 میلیون تومان فروخته می شدند!. این اقدامات هیچ ارتباطی با فقرزدایی ویا کمک به وضعیت درآمدی اقشارضعیف نیست. این دست اقدامات صرفاً خیانت و سودجویی یک سری افراد فرصت طلب است که حاضرند محیط زیست و جان پرندگان بی گناه را فدای سودمالی بیشتر خود کنند.