رئیسی در همایش ملی ارتقای شفافیت: شرط همکاری با دولت، روحیه فسادستیزی است

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران باید در مقابل فساد حساس باشند، گفت: شرط همکاری با دولت، روحیه فساد ستیزی است و دوستان هم با همین روحیه در حال کار کردن هستند.

رئیسی در همایش ملی ارتقای شفافیت: شرط همکاری با دولت، روحیه فسادستیزی است

 


رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران باید در مقابل فساد حساس باشند، گفت: شرط همکاری با دولت، روحیه فساد ستیزی است و دوستان هم با همین روحیه در حال کار کردن هستند.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  در همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور سران سه قوه در سالن اجلاس کشور برگزار شد، اظهار داشت: اصل شفافیت یک اصل وارداتی به فرهنگ و قوانین و مقررات ما نیست و ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارد. اساس آن است که مردم در جریان گردش اطلاعات، قراردادها و پیمان‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند.
رئیس جمهور با بیان اینکه هاضمه نظام جمهوری اسلامی فساد را نمی‌پذیرد، اضافه کرد: اگر در گوشه و کنار فسادی پیدا شود، خود را موظف به برخورد با آن می‌داند. شرط همکاری با دولت، روحیه فساد ستیزی است و دوستان هم با همین روحیه در حال کار کردن هستند. شرط حکمرانی داشتن روحیه مبارزه با فساد است.
رئیسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دزد دزد گفتن برای مردم اطمینان ایجاد نمی‌کند» تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان دستگاه اجرایی آن است که به مردم اطلاع بدهیم.
رئیسی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی فساد را نمی‌پذیرد، افزود: اینکه کسی تصور کند با چند گزارش فساد، فساد امری فراگیر است، نادرست است. امروز روحیه مبارزه با فساد در بسیاری از دستگاه‌ها و مدیران وجود دارد و دستگاه‌ها خود را برای مقابله با فساد خود را موظف می‌دانند. در ابتدای دولت به مدیران اعلام کردیم که شرط همکاری روحیه فساد ستیزی و شرط صلاح نظام و حکمرانی، مبارزه با فساد است.
وی گفت: مجموعه اداری کشور کارآمد است که به دنبال گره گشایی و ادامه کار با سلامت است. قانون ارتقای سلامت اداری از قوانین بسیار خوبی است که در این زمینه تدوین شده است و دستگاه‌های اداری کشور را توصیه به اجرای این قانون جامع و کارساز می‌کنم.
رئیس جمهور بیان کرد: اصل شفافیت باید در برنامه هفتم توسعه با تاکید ذکر شود و در دولت حتماً این کار را انجام می‌دهیم و ان شاءالله عزیزان مجلس آن را تصویب می‌کند. شفافیت به نفع همه است و برای مردم نیز اصل شفافیت اطمینان آور است.
رئیسی در پایان عنوان کرد: باید به مردم اطمینان دهیم که با فساد برخورد می‌شود. آنچه به مردم اطمینان می‌دهد، اصلاح مفسد و بسترهای فسادزا و برخورد با مفسدان است. امیدوار هستیم مجموعه اقدامات دستگاه‌های، تقنینی و قضائی افزایش سرمایه اجتماعی و اطمینان بخشی به رهبر معظم انقلاب و مردم را به دنبال داشته باشد.