تعیین دروس مهارتی برای دانشجویانی که می‌خواهند در رشته خود فعالیت کنند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی:

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشجوی دوره کارشناسی باید مهارت‌هایی را کسب کند که با حد کارشناسی خود هم بتواند خدماتی را ارائه کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشجوی دوره کارشناسی باید مهارت‌هایی را کسب کند که با حد کارشناسی خود هم بتواند خدماتی را ارائه کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دغدغه‌های داوطلبان کنکور و پس از آن دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، اشتغال و فعالیت در حوزه تحصیل و علاقه خود است. چیزی که شاید گاهی کمتر شاهد آن باشیم و ممکن است دانش آموختگان در پیدا کردن شغل مناسب خود دچار مشکل شوند یا در حوزه‌های نامربوط به رشته و تخصص خود وارد فضای کاری شوند.به همین منظور توجه به حرفه و مهارتی که دانشجویان در زمان تحصیل کسب می‌کنند به منظور ایجاد اشتغال مرتبط برای آنان از سوی مدیران و مسئولان مرتبط و در نتیجه داشتن جوامع متخصص و علاقه‌مند به حیطه کاری، از اهمیت بالایی برخوردار است.
در همین راستا، از آن جا که رشته‌هایی چون مشاوره و روانشناسی از آن دسته رشته‌هایی هستند که ورود دانشجویان به این حوزه و فعالیت در آن حمایت و برنامه ریزی مسئولان علمی و دانشگاهی را می‌طلبد، اقدامات دانشگاه علامه طباطبائی را در این راستا از رئیس دانشگاه، جویا شدیم.
عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این باره در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشخصا برنامه دوره کارشناسی روانشناسی کامل تجدید نظر شده و یکی از اقداماتی که هنوز ابلاغ نشده ولی تا حدودی نهایی شده این است که یک جدول دروس مهارتی به برنامه اضافه شده است.او ادامه داد: دانشجوی دوره کارشناسی باید بر اساس جدول دروس مهارتی، مهارت هایی را کسب کند که با حد کارشناسی خود هم بتواند خدماتی را ارائه کند. برخی از رشته ها طوری هستند که دانشجویان در کارشناسی هم می توانند کار انجام بدهند؛ مثلا در رشته حقوق فرد با کارشناسی می‌تواند کار حرفه ای انجام دهد.