گمرک سومار بیشترین رشد صادرات‌ کالا در سال ۱۴۰۲

مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد؛

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: بیشترین رشد صادرات‌ کالا در بین گمرکات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲از آن گمرک سومار است.

گمرک سومار بیشترین رشد صادرات‌ کالا  در سال ۱۴۰۲

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: بیشترین رشد صادرات‌ کالا در بین گمرکات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲از آن گمرک سومار است.
به گزارش مهر، علی اصغر عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از طریق گمرک سومار در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۸۱۵ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن به کشور عراق ارسال شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد ۶۶ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳۶ درصدی را داشته است.
وی افزود: بعد از گمرک سومار، گمرک پرویزخان در صادرات کالا به کشور عراق در سال ۱۴۰۲ با  ۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ جایگاه دوم را در بین گمرکات استان کرمانشاه از نظر افزایش صادرات کالا به خود اختصاص داده است.
ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه حجم صادرات از گمرک پرویزخان در سال گذشته را یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار به وزن ۲ میلیون ۷۸۸ هزار تن عنوان و تصریح کرد: این میزان صادرات کالا از این گمرک در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر ارزش  ۲۷ درصد و از لحاظ وزن ۱۱ درصد رشد داشته است.
وی رشد صادرات کالا در گمرک خسروی در سال گذشته را از نظر ارزش ۱۸ درصد عنوان و حجم صادرات کالا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ را  ۹۳۳ میلیون ۲۷۵ هزار دلار به وزن یک میلیون و ۸۵۶ تن بیان کرد.
عباس زاده افزود: گمرک خسروی بعد از گمرکات سومار و پرویزخان بیشترین رشد را در صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات استان کرمانشاه داشته است.
ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه سهم گمرک شوشمی از صادرت کالا در سال ۱۴۰۲ را  ۴۷ میلیون دلار به وزن ۳۱۸ هزار تن عنوان کرد و افزود این میزان کالای صادراتی از گمرک شوشمی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش رشد ۲ درصدی داشته است.
وی صادرات کالا از گمرک شیخ صله در سال ۱۴۰۲ را ۳۷۱ میلیون دلار به وزن ۶۲۵ هزار تن عنوان کرد و افزود این گمرک در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کمتر از یک درصد رشد را داشته است.
عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…عنوان نمود.