مذاکره با آمریکا مطلقا ممنوع است

قالیباف در صحن علنی مجلس:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم که مذاکره با آمریکا مطلقاً مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی انجام شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم که مذاکره با آمریکا مطلقاً مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی انجام شود.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت عزیز ما در جریان هستند که طی روزهای گذشته بحث‌هایی درباره موضوع هسته‌ای در سطح سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است که بنده لازم می‌دانم درباره آنها چند نکته را به استحضار نمایندگان و ملت شریف ایران برسانم.
وی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین نکته آن است که ظرف روزهای گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا و متأسفانه برخی کشورهای اروپایی یکبار دیگر ماهیت غیرقابل اعتماد و خصمانه خود را به ما نشان دادند و برای چند دهمین‌بار به همه ما ثابت کردند که برای حفظ حقوق و عزت ملت ایران و همچنین برای تضمین پیشرفت و آرامش ایران عزیز، راهی جز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و تدبیر و خردمندی انقلابی وجود ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده با قدرت و صراحت عرض می‌کنم که امروز در بین مسئولان نظام اسلامی در این باره که آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به دستیابی به هیچیک از اهداف خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی نیستند، اجماع و اتفاق نظر کامل وجود دارد و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، اجازه تخطی آژانس از چارچوب‌های قانونی داده نخواهد شد.
قالیباف تأکید کرد: ملت ایران با اراده سیاسی جدید خود که در ماه‌های گذشته به بهترین وجه آشکار شده و بنده و شما افتخار نمایندگی آنان را داریم، بر همه تفکرات سازش‌طلبانه و معامله‌گرانه مُهر بطلان زده و راه مقاومت فعال را با قدرت انتخاب کرده است؛ البته ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم که مذاکره با آمریکا مطلقاً مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی انجام شود.
رئیس مجلس تصریح کرد: مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آنها از قدرت‌های سلطه‌گر انجام شود و مذاکره با بقیه کشورها نیز بر حسب این شاخص طرح‌ریزی شود که در صحنه‌های حساس چقدر از حقوق و ملت ایران حمایت می‌کنند.