شوراها از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس:

حسین چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرقدس به ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان قدس پرداخت.

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
حسین چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرقدس به ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان قدس پرداخت.
 چناقچی شوراها را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و گفت:اصل هفتم قانون اساسی به واگذاری امور و تصمیم‌گیری‌های محلی به خود مردم اشاره دارد که بر همین اساس شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل گرفت. وی در ادامه به ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات شورای اسلامی و شهرداری قدس پرداخت و اظهار کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هر ساله برنامه‌ریزی‌هایی را برای شهر و روستا پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۱۴۰۱ اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف انجام شد. رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس ادامه داد: یکی از مشکلات مردم شهرقدس و بویژه اهالی کاووسیه بحث تردد در خیابان پیروزی شمالی بود که با پیگیری مسئولان شهرستان و مدیریت شهری به عنوان مطالبه شهروندان احداث زیرگذر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
  توجه به المان‌ها و مبلمان شهری؛ جزو برنامه‌های شورای اسلامی
 چناقچی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای سیما و منظر شهری پرداخت و گفت: توجه به المان‌ها و مبلمان شهری جزو برنامه‌های شورای اسلامی بوده که در همین راستا المان میدان امام حسین (ع) در سال گذشته تکمیل و افتتاح شد.
 وی تصریح کرد:با وجود استعدادهای درخشان و پتانسیل‌های ورزشی خوب شهرستان قدس در رشته‌های مختلف، متاسفانه با کمبود سرانه‌ها مواجهیم که در این راستا شورای اسلامی و شهرداری قدس در سال ۱۴۰۱ تلاش نمودند قدم‌های بزرگی را بردارند.
رئیس شورای اسلامی شهر قدس افزود: در این زمینه شاهد احداث زمین فوتبال ساحلی بودیم که دارای زمینی استاندارد بوده و در غرب استان تهران منحصر به فرد است. همچنین احداث زمین چمن شماره ۲ پارک ولیعصر (عج) و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سالن شهید ولی‌الله محمدی، بازسازی سالن ورزشی حضرت ولیعصر (عج) و بازسازی و تکمیل سالن شهید رسول حیدری یا خانه تکواندو و کاراته از جمله پروژه‌های عمرانی اجرا شده در حوزه ورزشی است.
چناقچی در خصوص کارهای صورت گرفته در سه شهرک جدیدالاحداث گلستان شهرک الغدیر و فرزان گفت: اقدام مهمی که در دوره فعلی به
نتیجه رسیده ساماندهی معابر سه شهرک و محله جدیدالاحداث بود که پیش از این فاقد جدولگذاری و آسفالت بود. عملیات جدولگذاری و آسفالت معابر شهرک الغدیر، خیابان گلستان (محله باغ تیموری) و شهرک فرزان در سال گذشته اجرایی شد و بحمدالله ادامه کار آسفالت شهرک فرزان در سال جاری به صورت کامل انجام خواهد شد‌.
وی با اشاره به توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت‌های شهری در مناطق مختلف شهر، خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد احداث بوستان
 شهید عزیزی در محله کم‌برخوردار شهرک شهید عزیزی بودیم که سرانه فضای سبز این محله را ارتقا داد. این مقام مسئول در ادامه مطالب خود بیان کرد:روشنایی پارک‌ها و معابر، احداث گلخانه با هدف تامین گیاهان مصرفی شهرداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازگشایی بلوار حجاب و اتصال محور چیتگر به مرکز شهر از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم مدیریت شهری قدس در سال گذشته بود. رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس در ادامه به برنامه‌های سال جاری پرداخت و گفت: تکمیل آتش‌نشانی میدان ۹ دی و شهرک فرزان، احداث خانه فرهنگ و کتابخانه شهرک فرزان، طرح انتقال آب تصفیه‌خانه برای آبیاری فضای سبز، لوله‌گذاری و انتقال پساب نفت پارس جهت آبیاری فضای سبز و توسعه شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری می‌باشد.