۶ واحد تولیدی راکد شیروان خراسان شمالی به چرخه تولید بازگشت

فرماندار شهرستان شیروان گفت: ۱۲ واحد تولیدی در این شهرستان در سال ۱۴۰۲ راکد اعلام شده بود که نیمی از آن احیا و به چرخه تولید برگشت.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: ۱۲ واحد تولیدی در این شهرستان در سال ۱۴۰۲ راکد اعلام شده بود که نیمی از آن احیا و به چرخه تولید برگشت.
دولت اسماعیل زاده  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:مشکلات مالی از دلیل اصلی راکد بودن این واحدهای تولیدی بود که با حمایت های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشکلات آنها برطرف شد.
وی تصریح کرد:مجوز کشتارگاه صنعتی شیروان و گاوداری هزار راسی با هدف تکمیل زنجیره گوشت قرمز اخذ شد و راه اندازی طرح های در حال ساخت کارپید کلسیم، فرو آلیاژ، ریسندگی کتان و سایر طرح ها تسریع می شود.
فرماندار شهرستان شیروان گفت:مشکلات چندین واحد راکد دیگر نیز در شیروان با هدف بازگشت به چرخه تولید در دست بررسی است.
اسماعیل زاده خاطرنشان کرد:رویکرد دولت این است که با ابزارها و مشوق‌هایی، واحدهای راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان‏ها فراهم شود.
فرماندار شهرستان شیروان یادآور شد:۹۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی این شهرستان با یکهزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی در حال فعالیت است.به گزارش ایرنا، شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت
خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۵۷ هزار نفر جمعیت است.
خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.
در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.