زمان صحبت در داخل زمین فرا رسیده است

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران :

تیم ملی فوتبال ایران کارش را در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز ۳۰ آبان مقابل انگلیس آغاز می‌کند و در ادامه به مصاف ولز و آمریکا می‌رود.

زمان صحبت در داخل زمین فرا رسیده است


 


تیم ملی فوتبال ایران کارش را در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز ۳۰ آبان مقابل انگلیس آغاز می‌کند و در ادامه به مصاف ولز و آمریکا می‌رود.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در تازه‌ترین مصاحبه خود تاکید کرد که ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی امید دارد و حرف‌هایی که دیگران درباره ایران می‌زنند، اهمیتی ندارد. وی همچنین تاکید کرد که انگلیس در سال‌های اخیر روند خوبی داشته و چشم انداز روشنی را دنبال می‌کند که این موضوع کار را سخت می‌کند؛ هرچند که ایران هم نقاط قوت خودش را دارد.
مشروح گفتگوی کی روش با نشریه ESPN در ادامه می‌آید:
 از تیم ملی ایران به عنوان تیم بی امید برای صعود از مرحله گروهی یاد می‌شود؛ باوجود اینکه در رده بیستم جهان قرار دارد؛ درست زیر ولز (۱۹) و ایالات متحده (۱۶) آیا این به شما انگیزه بیشتری می‌دهد؟
- هرگز. من هرگز این‌طور فکر نمی‌کنم زیرا برایم مهم نیست که دیگران در مورد ما چه فکر می‌کنند. ما به خودمان فکر می‌کنیم. ما نقاط قوت و ویژگی‌های خود را داریم و البته مانند همه تیم‌ها نقاط ضعفی نیز داریم. هیچکس کامل نیست و در لحظه مناسب، زمان صحبت در داخل زمین فرا رسیده است. آن احساسات یا آن نظرات، به حساب نمی آیند. اما در نهایت در مسابقه چیزی که مهم خواهد بود این است که عملکردی عالی داشته باشیم، فوتبال خوبی ارائه دهیم و نتیجه را به دست خدا بسپاریم. این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.
 بازی نخست ایران مقابل انگلیس، یکی از تیم‌های تاپ جام جهانی است. آنها چقدر قوی هستند؟
- از بازی با انگلیس خوشحالم، همانطور که در فوتبال ایران از بازی با پرتغال یا اسپانیا خوشحالیم. ما خوشحالیم که با بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنیم زیرا این زندگی ماست. ما کار می‌کنیم تا در بین بهترین تیم‌های جهان، در بین بهترین بازیکنان قرار بگیریم. بنابراین حضور در آنجا، لحظه‌ای از شادی است. ما تمام زندگی خود را برای حضور در جام جهانی کار می‌کنیم. وقتی به جام جهانی می رسیم، به عنوان بازیکنان کوچک به آنجا می‌رویم، اما در این لحظه جزو بهترین ۳۲ تیم ملی جهان هستیم. پس بیایید از آن لذت ببریم.
 بازی با ایالات متحده آخرین بازی گروهی است و می‌تواند امیدهای هر دو تیم را برای صعود تعیین کند. شما در دهه ۱۹۹۰ با تیم مترو استارز نیویورک/نیوجرسی در MLS مربیگری کردید. تیم ایالات متحده و پیشرفت این کشور را در فوتبال چگونه می‌بینید؟
- من پیشرفت فوتبال را در همه جا میبینم. اکثریت مردم آن را نمی‌بینند، اما ما حرفه‌ای ها آن را می‌فهمیم. فوتبال ایالات متحده در حال پیشرفت است، این سریع‌تر شده است، بازیکنان سریع‌تری فکر می‌کنند و تصمیمات سریع‌تری می‌گیرند. بنابراین ما باید از آن آگاه باشیم.
آیا ایران می‌تواند مردم را در این جام جهانی غافلگیر کند؟
- آنچه ما در جام جهانی انتظار داریم، بازی‌های عالی، مسابقات و نمایش‌های فوق العاده است. ایران، انگلیس، ولز، اسپانیا، پرتغال، ایالات متحده آمریکا همه باید تنها با یک هدف درگیر باشند تا برای هواداران شادی و افتخار ایجاد کنند.