از پليس امنيت دقيقا چه انتظاري بايد داشته باشيم؟!

يك نكته از هزاران

با تداوم مشكلات اقتصادي و افزايش تعداد بيكاران در جامعه، جرم و بزه در انواع مختلف آن رواج يافته است. اما نكته قابل تامل در وقوع اين جرم و بزه‌ها، پيش و بيش از هرچيزي خشونت‌آميز بودن آن است و اين‌كه ديگر بزهكاران پير و جوان و زن و مرد وكودك نمي‌شناسند و هنگام روزگيري به خشن‌ترين روش‌ها متوسل مي‌شوند، حتي اگر فرد مورد بزه قرار گرفته مقاومتي نكند، مجرمان به او صدمه مي‌زنند و جانش را به خطر مي‌اندازند. زورگيري با قمه مدتي است به يك روش متداول در ميان زورگيران تبديل شده، اين كار روز و شب، محل خلوت و شلوغ نمي‌شناسد؛ قمه‌اي كه در هوا مي‌چرخد و تيغ برنده‌اش در نور مي‌درخشد، هر فردي را از كمك به طعمه بازمي‌دارد و زورگير قمه به‌دست، بي‌هيچ رحم و مروتي، حتي اگر طعمه مقاومت هم نكند، ضربه‌اي بر او وارد كرده، گوشي يا كيف طعمه را مي‌گيرد و سوار بر موتور مي‌گريزد.


با تداوم مشكلات اقتصادي و افزايش تعداد بيكاران در جامعه، جرم و بزه در انواع مختلف آن رواج يافته است. اما نكته قابل تامل در وقوع اين جرم و بزه‌ها، پيش و بيش از هرچيزي خشونت‌آميز بودن آن است و اين‌كه ديگر بزهكاران پير و جوان و  زن و مرد وكودك نمي‌شناسند و هنگام روزگيري به خشن‌ترين روش‌ها متوسل مي‌شوند، حتي اگر فرد مورد بزه قرار گرفته مقاومتي نكند، مجرمان به او صدمه مي‌زنند و جانش را به خطر مي‌اندازند. زورگيري با قمه مدتي است به يك روش متداول در ميان زورگيران تبديل شده، اين كار روز و شب، محل خلوت و شلوغ نمي‌شناسد؛ قمه‌اي كه در هوا مي‌چرخد و تيغ برنده‌اش در نور مي‌درخشد، هر فردي را از كمك به طعمه بازمي‌دارد و زورگير قمه به‌دست، بي‌هيچ رحم و مروتي، حتي اگر طعمه مقاومت هم نكند، ضربه‌اي بر او وارد كرده، گوشي يا كيف طعمه را مي‌گيرد و سوار بر موتور مي‌گريزد.
 اين روزگير قمه به‌دست، نه به زن و كودك 12 ساله رحم مي‌كند و نه به پير و جوان، پس تا حد امكان هواي خود و وسايل‌تان را داشته باشيد. چون برخي خيابان‌هاي شهر از حضور گشت پليس امنيت هم خالي است. تا آن‌جا كه ممكن است بدون گوشي و بدون زيورآلات و بدون پول نقد و حتي بدون كارت‌بانك در شهر تردد كنيد. بهتر آن است در جايي كه مي‌توانيد برخي كارها و خريدها را به‌صورت الكترونيكي انجام دهيد و جان خود و فرزندان‌تان را به مخاطره نيندازيد.