پیشنهاد بودجه ۲ هزارمیلیارد تومانی برای سال آینده

شهردارقدس:

با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرقدس، بودجه سال آینده شهرداری ۲هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

پیشنهاد بودجه ۲ هزارمیلیارد تومانی برای سال آینده

 

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرقدس، بودجه سال آینده شهرداری ۲هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
سعید شهلی شهردار قدس با اشاره به ظرفیت های بالای توسعه شهرقدس و اقتصاد شهری و تحقق بودجه سال‏جاری شهرداری تا پایان سال گفت:با تلاش مجموعه مدیریت شهری بودجه 515میلیارد تومانی سال گذشته به رقم 870 میلیارد تومان در سال‏جاری افزایش یافت .
شهلی افزود:با توجه به ظرفیت‏های بالای توسعه شهری، برای سال آینده بودجه2هزار میلیارد تومانی با رشد سهم عمرانی پیشنهاد شده که رشد
بیش از دوبرابری بودجه را نشان می‎دهد که امیدوارم با همکاری و تعامل همه جانبه و با مشارکت مردم شاهد تحقق اهداف و برنامه های مدیریت شهری با اتکاء به منابع درآمدی پایدار و مستمرباشیم.
وی تهیه و تدوین سند برنامه 5ساله شهری را از جمله طرح های مهم مدیریت شهری دانست که در آن جهت‏گیری‎‏ها ، طرح‏ها و برنامه های 5ساله با توسعه ،عدالت محوری و محرومیت زدایی، هدفگذاری و طراحی شده است.
 پروژه های سلامت محورشهری
شهردار قدس احداث مجموعه ورزشی تنیس پارک آزادگان به مساحت 6200مترمربع ، سالن ورزشی منطقه یک ، احداث خانه جوان و فرهنگسرا ، استخر دوقلو سرخه حصار و محمد آباد، مجموعه بزرگ تولید گل و گیاه ، احداث ایستگاه آتش نشانی ، توسعه پارک‏ها ، بوستان‏ها و فضای سبز و تامین روشنایی معابر را از جمله پروژه های سلامت محورشهری و از نیازهای شهروندان دانست که بخشی از آنها دردهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس شهلی احداث کارخانه آسفالت ، احداث کمربندی محور شمالی و جنوبی با هدف مدیریت،کنترل و کاهش بار ترافیکی ، احداث تقاطع غیرهم سطح میدان قدس ،احداث مدرسه ،احداث پارکینگ طبقاتی 2 هزار واحدی در قالب حمایت از سرمایه گذاری در بازسازی و بهسازی بافت‏های فرسوده ،ارائه بسته های تشویقی برای احیاي بافت‏های فرسوده ، تملک اراضی و ساماندهی معابر، نصب دوربین‏های پایش تصویری و ترافیکی ، کلنگ زنی پروژه خط مترو با اعتبار 400میلیارد تومان ، توسعه سرانه های عمومی و خدماتی ،توسعه روشنایی معابر و پارک‏ها ،ادامه نهضت آسفالت و جدولگذاری معابر و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله طرح‏ها و برنامه های مدیریت شهری است که با مشارکت مردم و همکاری و تعامل شورای اسلامی و مجموعه شهرستان در حال پیگیری و اجراست.
وی بافت‏های فرسوده و کمبود سرانه های عمومی را ازجمله چالش‏ها و موانع توسعه شهری دانست و ساماندهی و پیگیری رفع این مشکلات را از مطالبات جدی و از خواسته‏های اساسی شهروندان عنوان کرد و گفت:ضابطه مند کردن ساخت و سازها، نوسازی و بهسازی بافت‏های فرسوده و حفظ و ارتقاي سرانه‏های عمومی به نسبت رشد جمعیت مورد تاکید مدیریت شهری است.
شهلی ادامه داد:هم اکنون 15درصد مساحت کل شهری در محدوده بافت فرسوده واقع شده و 50درصد جمعیت 500 هزار نفری نیز در این محدوده ساکن‏اند که اهمیت و ضرورت ساماندهی و احیاي بافت‏های فرسوده را نشان می‏دهد.
وی یادآورشد:توسعه اماکن فرهنگی و ورزشی ،فضای سبز و آموزشی با هدف حفظ و ارتقاي سرانه های عمومی، افزایش کیفیت زندگی و جلب رضایتمندی شهروندان طبق ضوابط شهرسازی با تلاش مجموعه شهرداری درحال پیگیری و ‌اجراست.
شهردار قدس تحقق توسعه متوازن و پایدار همراه با ارتقاي کیفیت زندگی و‌ محیط زیست را برنامه محوری مدیریت شهری در دور ششم دانست.