آشنایی با ۱۲ قوم ایرانی در حاشیه دریاچه چیتگر

دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان جشن هفته وحدت؛

جشنواره «ایران عزیز» به مناسبت هفته وحدت در حالی از بیستم مهرماه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شده است که روزانه مخاطبان زیادی از غرفه‌های محصولات و صنایع دستی اقوام دیدن می کنند و با رسم و رسوم آنها آشنا می‌شوند.

آشنایی با ۱۲ قوم ایرانی در حاشیه دریاچه چیتگر


 


جشنواره «ایران عزیز» به مناسبت هفته وحدت  در حالی از بیستم مهرماه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شده است که روزانه مخاطبان زیادی از غرفه‌های محصولات و صنایع دستی اقوام دیدن می کنند و با رسم و رسوم آنها آشنا می‌شوند.
به گزارش آفرينش به نقل از رسانه خبری فرهنگ و هنر، حمید رضا خونویی دبیر بخش محتوایی جشنواره «ایران عزیز» در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: حضور  اقوام ایرانی در محل دریاچه شهدای
خلیج فارس فرصتی برای آشنایی مردم با قومیت‌های متفاوت ایرانی است، در همین راستا این جشنواره در دو بخش نمایشگاهی و استیج در حال
برگزاری است.
وی با بیان اینکه همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام  ایجاد همدلی و همبستگی مهمترین هدف هفته وحدت است؛ ایجاد فضای نشاط در جامعه به همراه ارایه اطلاعات و پیوست محتوایی در خصوص اقوام را، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: به همین منظور هر روز از روزهای برگزاری این جشنواره  از 20 تا 29 مهرماه به نام یکی از اقوام اختصاص داده شده است و متناسب با آن روز اطلاعاتی در خصوص مفاخر آن قوم مثل قهرمان‌های ملی، شخصیت علمی،فرهنگی،دینی، نخبگان و اندیشمندان ارایه می‌شود.وی تصریح کرد: پرداختن به موضوعاتی نظیر آشنایی حاضران با سبک موسیقی، هنرمندان، میراث فرهنگی ، پراکندگی جمعیت، بازی‌های محلی و همچنین شهدای آن قوم از دیگر اطلاعاتی‌ست که به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رسد.
جشنواره «ایران عزیز» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۰ تا ۲۹ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان خواهد بود.
بخشي از این جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، کتابخوانی در خصوص آشنایی با سیره زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش مستند کوتاه، برنامه ویژه کودکان، قرعه کشی و جایزه به حاضران... اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.
در حاشیه دریاچه چیتگر نیز حدود 350 غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون را به نمایش گذاشته است.